Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

04 Juli 2012 | Canada, Ottawa

Dag 5:

Vandaag is het Canada-dag en heb ik eerst uitgeslapen! Daarna hebben we French Toast gehad met de maple syrop die ik had gekregen van mijn collega’s. Daarna hebben we afgesproken dat ik dinsdag samen met Kees naar de Niagarra Watervallen ga en woensdag naar Toronto. Met het Engels praten gaat het goed, het gaat steeds makkelijker, maar ik weet vaker een kernwoord niet goed te vertalen en ik gebruik niet altijd de goede werkwoordsvorm. ’s Middags heb ik heb even de mail en al die dingen afgewerkt. ’s Avonds zijn we naar het vuurwerk gaan kijken, dat was mooi om te zien. Daarna hebben we nog een kaartspel gespeelt “romoly”. Het was een heel leuk spel, het is met een kaartspel en een bord, in Nederland kennen we het niet.

Dag 6:

Niet heel bijzonder, overdag naar Bill en ’s avonds bij Kees en de familie geweest.

Dag 7:

Vandaag vertrekken Kees en ik opweg naar de Niagara watervallen, de reis duurt ongeveer 3 uur, en we komen rond 12 uur aan in ons hotel. We lopen richting de watervallen en ze zijn adembenemend groot en mooi! Aan de linkerkant is de Amerikaanse waterval die 253 meter breed is en aan de rechterkant ligt de Canadese waterval die de vorm heeft van een hoefijzer en 671 meter breed is, het verschil zal op de foto goed te zien zijn. We gaan ook met een boot onderlangs de waterval, in de Canadese waterval is door het vele water wat naar beneden komt een wolk van alle mist waar we met de boot doorheen gaan. Daarna gaan we naar het hotel en daarna gaan we eten in een toren waar een ronddraaiend restaurant is en we ook de watervallen te zien zijn van boven, een echte aanrader als je ooit wilt gaan. Na het eten is het donker en zijn de watervallen verlicht, door de mist die ervoor hangt kun je het licht niet heel goed zien, helaas. Om 10 uur is er vuurwerk achter de waterval, wat ook mooi is.

Dag 8:

Vandaag gaan we naar downtown Toronto. In Toronto staat de CN tower die 34 jaar lang de hoogste toren van de wereld is geweest. Nu kun je in de CN Tower wel nog op de grootste hoogste komen waar je als toerist kan komen. In de lift is voor een deel een glazen vloer en buitenkant. Als je boven bent kijk je over de hele stad uit en lijken alle gebouwen inclusief wolkenkrabbers heel erg klein. In de toren is ook een glazen vloer, waar je overheen kunt lopen. Na de CN Tower gaan we naar Eaten Centre, waar ik kleren heb gekocht. Na Eaten Centre zijn we naar China town gelopen en rondgekeken, ze verkochten de raarste dingen zoals zwarte kip. In China Town heb ik wel heel lekkere sushi gegeten. Daarna zijn we weer terug gegaan.

Bedankt voor alle leuke reacties!
Volgende keer misschien een reisverslag in het Engels?

Gr Joris

  • 05 Juli 2012 - 07:15

    Hi Joris:

    Beautyfull, its amazing!
    Ook al vind je de werkwoorden niet altijd, deze ervaring nemen ze je nooit meer af.

    A Big Hug from Ruud, Loes, Bob en Rick

  • 05 Juli 2012 - 08:12

    Ger Vangangelt:

    Good morning Joris. Wat een prachtig avontuur zeg, niet te geloven. Mooie plaatjes ook. Hopelijk is de soep niet uit je bord gedraaid....., en het spelletje Romoly leer je ons maar als je weer terug bent.
    Enjoy, it`s a only once in a lifetime experience.
    Groetjes Ger.

  • 05 Juli 2012 - 13:33

    Christien:

    Hi Joris,

    Poea het zweet brak me uit bij het zien van die glazan vloer! (heb n.l.heel erge hoogtevrees)
    Maar voor de rest vind ik alles super! Geniet er maar met volle teugen van.
    Ik kijk iedere keer weer uit naar je nieuwe verslag, ga maar lekker door zo.
    En wat zei ik..... dat engels komt vanzelf.Groetjes Christien.

  • 05 Juli 2012 - 14:33

    Tanja:

    Wow wat een spannend avontuur! Als ik het zie dan krijg ik ook zin om alles mee te maken. Zeg maar tegen Kees dat Rob en ik ook volgend jaar willen komen. Heel veel groeten daar aan iedereen en big hug from your mom.

  • 05 Juli 2012 - 14:34

    Tanja:

    PS: Ik krijg al hoogtevrees als ik naar de foto's kijk

  • 08 Juli 2012 - 16:06

    Eunice:

    Hello Jopo,

    Finally I get to read your stories about Canada. I can read your having a great time overseas. Please be carefull and enjoy ur trip 2 the max.

    hugs.. Eunice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Dag 12, 13, 14, 15 en 16

09 Juli 2012

Day 9,10 and 11

04 Juli 2012

Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto

30 Juni 2012

Dag 2,3 en 4

27 Juni 2012

vliegreis en dag 1
Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 22300

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: