vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

vliegreis en dag 1

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

27 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Vandaag is dan eindelijk de grote dag dat de reis naar Canada gaat beginnen. Samen met mam en Rob zijn we richting Schiphol gereden. Rob had een afspraak in de buurt van Schiphol, dus ging ik samen met mam naar het vliegveld, waar we een broodje hebben gegeten en toen afscheid hebben genomen en de reis gaat beginnen. Best spannend, voor de eerste keer alleen op reis naar een gebied wat totaal onbekend is, gelukkig ken ik Kees al!

De vliegreis duurt 7 uur en 41 minuten en is 5994km lang. Het vliegtuig zit helemaal vol, helaas zit ik niet naast het raam maar naast een Palestein. Toen we eindelijk waren aangekomen moest ik eerst wachten voor het vliegtuig kon parkeren, daarna bij de douane en vervolgens deed de bagageband raar. Gelukkig stond Kees me al op te wachten buiten(Kees is een collega van Rob)! We zijn richting Kees zijn huis gereden en hebben tussendoor een stop gemaakt bij Wendy’s, en een hamburger gegeten. We begonnen op een 14 baans weg in Toronto en langzaam werd de weg steeds smaller tot we op een 2 baans weg reden. Kees woont in de buurt van Toronto in het dorp Haliburton. Eenmaal aangekomen bij Kees, heb ik de vrouw van Kees, Crystal ontmoet en hebben we samen wat vertelt, in het engels:p. Kees heeft me de weg gewezen in zijn huis, omdat het al laat was(5:00 Nederlandse tijd).

Dag 1:

Natuurlijk heb ik eerst uitgeslapen want de ik was ka-pot van de vliegruis enzo. Na het ontbijt ben ik met Kees naar de supermarkt geweest en zijn we naar Bill gegaan. Bill heeft een winkel waar ik een aantal dagen kan verblijven om mijn Engels te verbeteren. Bill vond het geen probleem dat ik kwam en morgen ga ik naar hem toe! Daarna heeft Kees me de buurt hier nog wat laten zien. Hier hebben veel mensen een vakantiehuis, want hier zijn namelijk veel meren en de natuur is hier heel mooi. In de winter kan het hier wel -25 graden zijn. Opvallend is ook dat je hier heel veel mensen en bedrijven een Canadese vlag buiten hebben staan(ik zal wel eens een foto ervan maken). En meteen de eerste avond heb ik al een lekkere steak gehad en heb ik een rustige avond!

Gr. Joris

  • 28 Juni 2012 - 07:34

    Carol & Mark:

    Hé Joris,
    how is it there? Are you ok?
    Volgens mij is het heerlijk weer en ga je volop genieten van Canada, Engels kleppen en alleen op vakantie! Toronto is een fantastische stad dus in spaarzame uurtjes echt bezoeken en natuurlijk de CN Tower opgaan! Succes met alles en keep us informed!
    Groetjes,
    Mark & Carol

  • 28 Juni 2012 - 10:32

    Carina:

    Wat leuk om je zo te kunnen volgen Joris! Erg leuk geschreven (niet van jou gedacht hoor!) hou ons op de hoogte! liefs Carina!

  • 28 Juni 2012 - 18:53

    Marjan:

    Hoi Joris, wat een geweldig avontuur ga jij tegemoet. Toronto moet een gave stad zijn. We willen veel foto's zien.!
    Veel plezier
    De branzen

  • 28 Juni 2012 - 19:43

    Tanja:

    Hi Joris,

    wij zijn net terug uit Londen, en het waren twee fantastische dagen. Kun je Rob ook de blog sturen, r.lammers@carrerac.nl.
    Ik ben heel benieuwd hoe de eerste werkdag bij Bill je vandaag heeft bevallen. XXX Mama

  • 29 Juni 2012 - 08:18

    Ha, Die Joris:

    Finally it's far, a small study trip.
    So let us even write English.
    We wish you a great experience and hopefully
    write us a lot of nice stories

    A big hug from Ruud, Loes, Bob and Rick

  • 29 Juni 2012 - 10:17

    Christien:

    Ha die Joris,

    Tweede verzoek, had net al gereageerd, ma helaas m'n naam vergeten.
    Ik vind het SUPER!
    Geniet er maar met volle teugen van, enne dat je er iets van opsteekt weet ik zeker!

    Groetjes en een dikke knuffel van Christien.

  • 29 Juni 2012 - 15:23

    Ger Vangangelt:

    Hi Joris, grandioos, wij blijven je volgen. Niet te veel steaks eten , dan moet je straks op de terug vlucht een extra stoel betalen. Inderdaad, veel foto`s maken, veel plezier en dank voor jouw mail.

    Groetjes GER.

  • 30 Juni 2012 - 10:26

    Inge:

    Joris, wat leuk!
    Hier ga ik je op volgen :D

    xxx Inge

  • 30 Juni 2012 - 15:14

    Marion:

    Ha Joris, leuk, zo kunnen we weer een beetje genieten van onze vakantie een paar jaar geleden. Groetjes xxx

  • 01 Juli 2012 - 03:14

    Joris Driessen:

    bedankt voor alle leuke berichten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Dag 12, 13, 14, 15 en 16

09 Juli 2012

Day 9,10 and 11

04 Juli 2012

Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto

30 Juni 2012

Dag 2,3 en 4

27 Juni 2012

vliegreis en dag 1
Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 22314

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: