Dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 2,3 en 4

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

30 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Dag 2:

Vandaag is de eerste dag dat ik naar Bill ga en ik heb er veel zin in. Bij Bill ga ik in een grote buurtwinkel/supermarkt werken en oefenen met de taal. Ik ontmoet in de winkel Drew en we gaan samen de winkel in orde houden, later komt nog een andere jongen, Devon, om ook mee te helpen. Onder het bijhouden van de winkel praten we met elkaar over school, werk en alle andere onderwerpen die interessant zijn. Hier doen ze heel andere sporten als in Nederlands, zoals ijshockey en ook hebben ze hier langer vakantie, op de universitiet van april tot september. Daarna ben ik na het eten gaan wandelen met Kees want de natuur is hier mooi.

Dag 3:

Om 10 uur begint de tweede dag bij Bill, vandaag komt er nog iemand helpen, Tom. Het is heel druk want zondag is het Canada-dag en dat is, net zoals wij Koninginnedag hebben, een feestdag. Omdat ik nieuw ben moet ik een RAUW ei eten. Ik kan jullie vertellen dat het geen aanrader is, Drew heeft er een video van gemaakt, ik zal vragen of hij hem stuurt naar mij dan kunnen jullie zien dat ik niet lieg. Ik heb ook een souvenier gekregen, de enorm leuke pet op een van de foto’s. ’s Avonds heb ik samen met Jamie(dochter van Crystal) brownies gemaakt die waren echt heel goed gelukt. Daarna hebben we nog een kampvuur gemaakt, dat is typisch Canadees.

Dag 4:

Vandaag ga ik weer naar Bill en heb ik kennis gemaakt met “maple syrup”. Dat is een Canadese siroop die heel zoet smaakt, lijkt op honing. Wie wil kan wat komen proeven als ik terug ben, want deze heb ik van mijn collega's als souvenir gekregen. Vanavond heb ik, ik lieg niet, de aller lekkerste hamburger gegeten.

Morgen is het Canada-dag en gaan we iets leuks doen, we weten nog niet precies wat, maar sowieso ’s avonds vuurwerk kijken.

Op de foto’s zien jullie het huis waar ik slaap en Bill store en mijn souvenier. Ik zal de volgende keer ook eens een foto erop zetten met mensen erop, haha.

Joris

  • 01 Juli 2012 - 06:25

    Robo Bobo:

    Hoi Joris, leuk dat je 't zo naar je zin hebt in Canada. Je woont wel in een mooi huis. Heb je al zo'n steak op de bbq gehad? Stuur daar maar 'n foto van. Ik verwacht natuurlijk wel dat je 't recept van die geweldige hamburger meebrengt! Is het bij Bill een beetje te vergelijken met Appie? Misschien leuk als je binnen van de store ook wat foto's maakt, net als van je collega's en Bill. Hoe gaat het met je Engels, want dat was de doelstelling? Veel groeten aan iedereen.

  • 01 Juli 2012 - 08:02

    Hi Joris:

    What a big Hamburger, my godness?
    Heb je deze helemaal alleen verorbert, knap hoor!

    Geniet er maar van!

    Groetjes van de Voortjes

  • 01 Juli 2012 - 09:22

    Ger :

    Hi Joris, it looks really great. Of course we like to see you back in Holland. We like your report and the pics. Best regards and lot of fun.

    Ger, Cécile and Iris.

  • 01 Juli 2012 - 18:36

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...
    Hoi Joepie, leuk om de foto's te zien van jou. Hebben ze eigenlijk ook lekkere friet.??? Wij hebben het vandaag ook leuk gehad. Pappa Carmen en ik zijn naar Vise geweest. Het was heerlijk weer en we hebben lekker op een terras gezeten. Ze waren bezig voor de Tour de France. Morgen begint een etappe in Vise. Zo kort bij en geweldig om te zien. Het leek net een mooie plaats in Zuid Frankrijk. Gisteren bruiloft gehad van Gonneke en Camiel. We zijn s avonds naar het Kruisheren Hotel in Maastricht geweest. Hier waren de opname van de avondetappe met Mart Smeets. Helaas mocht er geen publiek bij. Joepie geniet nog lekker in het rustige Canada. Liefs en kussen. C, C,C en Pappa.

  • 03 Juli 2012 - 13:58

    Christien:

    Ha die Joris,

    Ik zie dat het goed bevalt, enne... hoe gaat 't met je Engels?
    Gaat steeds beter zul je zien, dan praat je vanzelf Engels, heb je geeneens in de gaten.

    Groetjes en tot mails Christien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2012

Dag 12, 13, 14, 15 en 16

09 Juli 2012

Day 9,10 and 11

04 Juli 2012

Dag 5,6,7 en 8 Watervallen en Toronto

30 Juni 2012

Dag 2,3 en 4

27 Juni 2012

vliegreis en dag 1
Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 22266

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: