Durban en Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Durban en Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Durban en Drakensbergen

Door: Joris Driessen

Blijf op de hoogte en volg Joris

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Hallo allemaal,

Deze week heb ik stagegesprek gehad met mijn stagebegeleidster vanuit school. Ze vertelde me waar ik op moest letten en hoe ik verder moest gaan. Het ging goed en ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dinsdag zat ik op kantoor en een van de Duitse vrijwilligers (Josef) ging eten halen en…… kwam terug zonder z’n telefoon en het geld uit z’n portemonnee! Vier mannen waren hem op straat tegenmoet gekomen en hadden gezegd dat hij z’n telefoon en portemonnee moest geven en anders haalden ze een mes tevoorschijn! Hij heeft dus z’n telefoon en portemonnee afgegeven. Ze hebben het geld uit z’n portemonnee gehaald en de pasjes enzo weer terug gegeven. Dat was wel even schrikken.

Vrijdagavond hebben we met Agnes een afspraak. Agnes is de contactpersoon van school en wij moeten twee opdrachten maken en die met haar bespreken. Voor deze bijeenkomst hebben we een opdracht moeten maken over de BBBEE wet. Deze wet is ervoor om mensen van verschillende huidskleuren verplicht samen te laten werken in bedrijven. We moesten onze eigen mening hierover geven en ook de lokale bevolking vragen wat ze van de wet vinden. Van de mensen die we gevraagd hadden wat zij hiervan vonden, vonden de wet vaak niet goed werken.
Toen we aankwamen in het restaurant waar we met Agnes hadden afgesproken was ze er nog niet. Wij binnen wachten, komen we erachter dat zij buiten ook zat te wachten, haha.

Zaterdagmorgen staan we al om vijf uur in de ochtend op en vertrekken we richting Durban. Ik heb de eerste drie uur geslapen in de auto, het was me toch wel erg vroeg. Toen we om half twaalf ongeveer aankwamen in Durban waren we heel blij om het strand te zien. Toen we aankwamen lagen we helemaal alleen op het strand en gingen Hagata en Lisa het water in en kwam een strandwachter langs op z’n quad en zei dat we hier niet mochten zwemmen. Nu was het dus duidelijk waarom er niemand op het strand was. We zijn voorbij de eerstvolgende pier gelopen en zijn daar weer neergeploft. We hadden prachtig weer en hebben lekker gezwommen en gelegen. Het strand is precies hetzelfde als in Spanje alleen minder druk. Na een paar uurtjes zijn we gaan kijken naar het Moses Mabhida Stadion Durban dat ter ere van het WK voetbal in 2010 gebouwd is. Er was niet heel veel aan, behalve dat je kon bungeejumpen het stadion in. Daarna zijn we langs de boulevard gereden, niet veel meer dan alleen maar grote hotels. We hebben die avond gegeten aan een van de weinige restaurants aan het strand. Kortom vonden we het strand van Durban leuk, maar voor de rest was er niet veel aan. Na het eten zijn we naar Drakensbergen gereden. De lodge ligt aan een onverharde weg met allemaal hobbels, het was echt niet normaal zo een slechte weg. Onze auto kon hier niet zo goed tegen. De lodge is heel simpel, maar goed genoeg voor een nachtje slapen.

Op zondag gaan we te paard een tocht maken door de Drakensbergen. Aangezien ik nog nooit op een paard heb gezeten vond ik het wel heel spannend. Ik krijg een wit paard en moest in het begin echt even kijken hoe alles nu precies ging! Gelukkig zijn de paarden hier niet zo groot als in Nederland en kan ik voor mijn gevoel dus ook niet hard vallen. We gaan door het landschap van de Drakensbergen en hebben adembenemend uitzicht! We lunchen bij een klein riviertje en rijden nog verder door de bergen. Echt galopperen met het paard doe ik niet en ik heb ontzettend pijn aan mijn bovenbenen. We stoppen nog een keer bij een kleine waterval en springen daar van een kleine verhoging het water in. Het water is ijskoud, maar we hadden het bloedheet dus dat kwam goed uit. Daarna zijn we terug gegaan en hebben we ons gedoucht. We rijden daarna naar de volgende backpackers lodge, deze lodge ziet er een stuk mooier uit dan de lodge waar we gisteren hebben geslapen en heeft een heel mooi uitzicht over de Drakensbergen. We eten er lekker en drinken een lekkere cocktail. We gaan op tijd slapen, want morgen gaan we naar Spioenkop game reserve!

We zijn weer vroeg wakker en eten een lekker gebakken eitje en vertrekken weer. We verrijden ons, maar komen uiteindelijk toch aan bij de ingang van Spioenkop Game Reserve. We hebben nog geen twee uur rond gereden door het park en hebben al alle straatjes gehad! We hebben niet zo heel veel dieren gezien, alleen: Giraffes, Zebra’s, Antilopen en Gnoe. Het park ligt wel aan een heel mooi meer, waar we wat mooie foto’s hebben gemaakt. We vertrekken hierna weer terug naar Pretoria, want dat is nog vier uurtjes rijden. Helaas was Spioenkop niet zo spectaculair als we eigenlijk hadden gedacht. Het was wel een enorm geslaagd weekend.

Nog maar twee weekjes en dan komt Luc! (eindelijk)

Komende week krijgen we onze introductie bij TLF, beetje laat maar toch….


  • 20 Maart 2014 - 22:45

    Eunice:

    Hi Jopo...

    Ik ben sinds gister terug van een weekje portugal, dat vond ik al heel mooi en fijn. Maar als ik jou verhalen lees wordt ik toch echt nog steeds jaloers.. Durban is inderdaad niet heel veel te doen, 1,5jaar geleden was ik daar voor onderwaterhockey en sliep ik in een van de appartementen langs het water.. Grappig dat jij daar nu ook geweest bent.. Geniet ervan, nog even en dan is Luc er..

    Succes ook met je stage, maar dat komt vast goed..

    Eunice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 22290

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: