Dag 11: Las Vegas Dag 12: Nationale Parken - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 11: Las Vegas Dag 12: Nationale Parken - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 11: Las Vegas Dag 12: Nationale Parken

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag 11: 520km rijden en Las Vegas

Vanmorgen hebben we ontbeten in het hotel en zijn we opweg gegaan. Het was vijf uur rijden. En onderweg zag je de ruwe woestijn, vlak en bergen vloeien over in elkaar en droogte overheerst hier, maar toch ook veel struiken die toch wel uitgedroogt uitzien(logisch in een woestijn). Toch is er genoeg te zien, heel veel grote reclameborden naast de weg en een treinrails en af en toe een dorpje of een aantal caravans bij elkaar. Als je tegen de bergen aankijkt zie je goed dat er verschillende tijdperken zijn geweest door de lichte en donkere kleuren die elkaar afwisselen in lagen. En je gelooft niet hoeveel mensen opweg waren naar Las Vegas(ik zou niet weten waar ze anders heen gaan), eerst een vijfbaansautosnelweg en daarna was hij tweebaans. Onderweg rijden we achter een auto waar allemaal takken oplagen en er vliegt een grote tak af en ook een hele grote ton die op onze auto kwam, dat was wel even schrikken. En toen namen we ook nog de verkeerde afslag. Het is gelukkig goed gegaan en we hebben geen schade aan de auto. Op de weg richting Las Vegas reden we de staat Californië uit en reden we Nevada in. Het eerste wat we zagen was een heel groot hotel met een casino(in Nevada is gokken legaal) het leek wel een oase midden in de woestijn. En dan ineens komt daar midden in de woestijn: LAS VEGAS! De mega grote hotels steken boven de stad uit.

Eenmaal in het hotel aangekomen(natuurlijk met casino) verbaasde ik me over de grote van het hotel. We zitten deze nacht niet in een hotel aan de strip maar erbuiten. We zijn met de shuttle bus naar de strip gegaan en stapten uit tussen het Paris hotel en het Flamingo hotel. Het Flamingo was het hotel waarmee Las Vegas mee beroemd is geworden. Het hotel is ondertussen weer helemaal opnieuw opgebouwd en is heel groot en heeft een heel mooi zwembad met flamingo’s erbij. We zijn door het hotel gelopen naar het volgende hotel, het Venetian Hotel. Dit is het nieuwste hotel op de strip en heeft maar liefst 1,2miljard gekost. Als je het hotel ingaat ga je over een typische brug uit venetie(natuurlijk met de roltrap) en kom je binnen en zie je een lucht die net echt lijkt en een kanaal door het hotel met gondels, waar je een ritje kunt maken door het hotel en ook naar buiten kan met de gondel. Toen we doorliepen kwamen we op het San Marco plein, met allemaal restaurantjes en winkels(zie ook de foto’s). Daarna liepen we door naar het Stratosphere hotel, een hele grote toren met uitzicht over heel Las Vegas en zijn we naar boven gegaan en hebben we daar hele mooie foto’s gemaakt van de strip. Ook waren er atracties bovenop de toren, heel erg eng(zie fimpje). Trouwens in alle hotel zitten casino’s, ALLE! Daarna zijn we weer teruggegaan en zijn we gaan slapen.

Vanmorgen zijn we om negen uur vertrokken om naar Zion National Park en Bryce Canyon National Park te gaan. Eerst hebben we een croissant gehaald bij het tankstation en daar getankt en zijn we vertrokken. Vandaag rijden we 410km. We rijden door hele mooie natuurgebieden die heel anders waren dan in Europa(zie foto’s). Eenmaal aangekomen in Zion hebben we daar een ticket gekocht en zijn we met de auto door Zion gereden. Heel uniek om te zien hoe bergen zo mooi gevormd kunnen zijn door: zon, ijs en water(foto’s en filmpje). We zijn een paar keer uitgestapt om foto’s te maken en met de verrekijker te kijken. In de bergen zie je steeds lagen van verschillende tijdperken en de rode en witte kleuren die in elkaar overgaan.

Daarna reden we het park uit en zagen we een groep buffels staan. Die heb ik nog niet eerder gezien in Amerika. Het valt op dat in Amerika niet zoveel dieren zitten.

We zijn doorgereden en zijn nog door Red Canyon gereden. Allemaal rode bergen. Daarna zijn we doorgereden en zijn we in het hotel aangekomen. Tegenover het hotel is een heel mooi authentiek Indiaas dorpje(zie foto).

En zo meteen gaan we naar Bryce Canyon naar zonsondergang kijken. Dat schijnt heel erg mooi te zijn.

Gister hadden we in het hotel internet, maar dat koste 15dollar dus heb ik het verhaal bewaard voor vandaag.

Gr Joris