Dag 8: De beaches en LA downtown - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 8: De beaches en LA downtown - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 8: De beaches en LA downtown

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen zijn we enthousiast vertrokken richting de beach. We gingen eerst naar Long Beach. Toen we daar aankwamen zagen we niks bijzonders er was een haven met priveschepen maar op het strand was niet veel te doen. Het weer was ook niet geweldig, het was wel lekker warm maar de zon was niet te zien dus zijn we doorgereden naar Sealbeach, ook hier was niks te doen.

Vervolgens zijn we naar downtown Los Angeles gereden, maar het adres dat we op de navigatiesysteem hebben ingevuld kwam niet helemaal goed uit, we waren namelijk nog een half uur rijden van het centrum af. Onderweg zijn we nog door de echte haven van Los Angeles gereden, hier waren hele grote containerschepen en heel veel kranen om de containers erop te takelen. We zijn doorgereden en kwamen uit bij het restaurant wat van Charlie Chaplin is geweest. Dit hadden ze heel mooi opgeknapt en ernaast was een bakker die ook een terras had(ondertussen was de zon al doorgekomen) en hebben we daar wat gedronken en hebben we wat lekkers gegeten.

Daarna hebben we gereden en kwamen we eindelijk bij de skybuildings in het centrum en hebben we de auto geparkeerd. We liepen naar onder en we vroegen aan een agent om een plattegrond van downtown, en die had hij. En Rob vroeg waar we stonden, dus de agent keek naar de kaart en hij keek, keek en keek….. en opeens zegt hij volgens mij heb ik de kaart verkeerd om. Oftewel hij kon niet lezen. En hebben we het maar zelf uitgezocht. We zijn gelopen en er waren allemaal prullenwinkels. Dus mam heeft gevraagd waar de Macy’s is en zijn we daarheen gelopen. Hij was heel klein en nog steeds geen winkels. Toen zijn we teruggelopen naar de auto.

Toen was het ’s avonds en zijn we richting Melrose Avenue gaan kijken waar we morgen kunnen gaan winkelen. Hier verstaan ze onder winkelen dus gewoon een straat met auto’s en af en toe een winkel. Maar wij willen een kleine(klein kennen ze hier niet) straat met alle winkels naast elkaar. Dus we proberen het morgen weer opnieuw in Santa Monica(heb ik geld gespaard voor kleren en mijn koffer half gevuld, hebben ze hier niks).

Daarna gingen we naar Sunset Boulevard en hebben we daar gegeten waar we gister ook hebben gegeten. Hier rijden zoveel dure auto’s, echt niet normaal, ze zijn zo mooi! Ook zie je hier langs de weg een “goedkope” autodealer waar je hele dure auto’s ziet staan. Genoeg Porsches, Maserati’s en Austin Martins te koop. Toen zijn we naar het hotel gereden.

Op de foto's zien jullie de studio's van Paramount Studio's, dat was echt heel erg groot, we hebben een rondje eromheen gereden, het was wel 6 km. Onderweg hebben we op Santa Monica(eergisteren) surfers gezien en daar staat een filmpje op. en op rodeo drive de Louis Vuitton winkel met die tas, let ook op de tekst links boven in het fimpje.

Ondanks we vandaag niet zoveel hebben gedaan heb ik toch een heel verhaal aan elkaar gebrabbeld!

heel veel groeten uit LA!

• 27 Juli 2010 - 19:37

Luc:

Inge heeft een Louis (een echte)

• 28 Juli 2010 - 12:50

Christien:

Hallo familie, te gek, en sorry voor de late reactie computer was gecrasht.
    ik denk zoveel indrukken, die vergeet je je leven lang niet.
    knuffel Christien.

• 28 Juli 2010 - 16:42

Loes:

Ha, die Joris.
    We zijn net sinds gisteren terug vanuit Spanje. De komende dagen ga ik je reis verslagen lezen.
    Tjonge, jonge wat waan jij je in een rijkdom daar, lijkt wel een film.
    Geniet ervan en wie weet ga jij later ook wel in zo'n vette auto rijden.
    Dikke kus aan jullie allen van ons.
    Liefs Loes

• 28 Juli 2010 - 21:08

Eunice:

Zozo... Zo te horen vermaken jullie je prima in LA... :D Hier in NL is het weer een beetje wisselvallig, maar ach.. ik ben toch aant werk dus dat maakt niet uit...

Geniet er nog van... wacht op je volgende verhaal...

Kus voor allen...