Alleen in Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Alleen in Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Alleen in Pretoria

Door: Joris Driessen

Blijf op de hoogte en volg Joris

20 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria


Hier is weer een nieuw filmpje. Ik loop een beetje achter, maar het volgende filmpje is ook bijna af. Dit is het filmpje van Pilanesberg, Kimberley en Witsand waar ik met pasen samen met Lisa en Hagata ben geweest https://www.youtube.com/watch?v=kHLsnDSXSpA


Na de leuke vakantie met mama en Rob moet ik dinsdag weer naar stage. Op dinsdag heb ik niet zo veel bijzonders meegemaakt. Ik heb verder gewerkt aan mijn verslag.

Op woensdag heb ik vrij, door de verkiezingen in Zuid-Afrika. De partij waar Nelson Mandela president van was heeft gewonnen. Bijna alle mensen die ik vraag op welke partij ze hebben gestemd doen er erg geheimzinnig over. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over de verkiezingen en het is een belangrijke gebeurtenis voor iedereen hier.

Op donderdag komt Johannes, Duitse vrijwilliger, het kantoor inlopen met een rood petje op met EFF. EFF is een politieke partij die nogal links zijn en het land van alle blanke mensen willen afnemen en nog een aantal van zulke standpunten. Johannes draagt het petje om de partij voor gek te verklaren. Het zou eigenlijk hetzelfde zijn als in Nederland een Marokkaan een pet zou dragen met PVV op. Als we samen door het centrum lopen kijken alle mensen Johannes aan en kijken nogal verbaasd en veel mensen spreken hem erop aan.

Op vrijdag tijdens de Devotion bedankt de stagebegeleidster van Lisa en Hagata hun voor de werkzaamheden, want Lisa en Hagata hebben vandaag hun laatste stagedag. Daarna mogen andere mensen nog dankwoord uitspreken en kregen ze te horen dat ze het niet leuk vonden dat ze mij hier alleen achter laten. Ja, want vanaf volgende week moet ik het zonder hun doen! Ik zal ze missen. Gelukkig komt Luc over 2,5 week.

Zaterdag ga ik met Lisa en Hagata samen naar de markt bij ons in de straat en lunchen we daar lekker. Het wordt hier steeds drukker, althans zo lijkt het. De sfeer op de markt is ook relaxt en gezellig, dat zal veel mensen aanspreken.

Zondag doen we niet veel bijzonders, ik ga mijn filmpje maken over Pilanesberg, Kimberley & Witsand waar ik met Lisa en Hagata met Pasen ben geweest en ga ’s avonds ga ik met Lisa en Hagata uit eten bij een Italiaans restaurant, omdat ze morgen vertrekken naar Kaapstad. Lisa en Hagata lopen 14 weken stage en ik 20 weken, ik ga ze wel missen.

Maandag heb ik skype gesprek met school en dat vind ik wel spannend van te voren. Toen ik eenmaal die vrouw had gesproken was het in orde en moet ik wel mijn eindverslag aanpassen op een aantal zaken. Daarna breng ik Lisa en Hagata naar het busstation in Pretoria, ze gaan een paar dagen naar Kaapstad en gelukkig zie ik ze zaterdag weer. Daarna breng ik onze huurauto terug naar Avis en loop ik terug naar huis. Ik zit vanaf nu zonder onze luxe auto en ga met de bus naar de stage.

Dinsdag ga ik de eerste keer met de bus naar stage en dat gaat hetzelfde als in Nederland. De bus vertrekt een paar straten verder van mijn verblijf en rijdt er ongeveer 25 minuten over en dan moet ik nog 10 minuten lopen van de bushalte naar de stage. Op de stage wil ik meteen beginnen aan de aanpassingen die ik moet toepassen in mijn eindverslag, maar het internet deed het niet (de hele dag). Ik heb wel nog andere dingen kunnen doen zonder internet. ’s Avonds ga ik zelf koken en maak ik Kipstukjes en wil ik rijst erbij maken, maar de rijst was op. Ik heb er couscous bij gemaakt (die stond nog op het aanrecht), maar was niet zo lekker.

Woensdag ga ik na het werk samen met een paar Duitse vrijwilligers naar de bioscoop. Samen met Johannes, Anna, Sophia en Jessica gaan we naar de film Tabu. De film is niet helemaal mijn smaak. Het is een zwart/wit film en er zit niet veel actie in.

Donderdag en vrijdag heb ik stage en gebeurt er niet veel bijzonders.

Zaterdag ga ik s morgens eerst naar Avis toe waar we onze auto hadden gehuurd, want we moesten 1030 euro betalen voor de maand april! Helaas klopt de rekening wel door de extra kilometers die gemaakt zijn en het auto-ongelukje (alleen een zijspiegel eraf). Daarna ga ik boodschappen doen, want vandaag komen Lisa en Hagata terug en ga ik koken. Ik maak lasagne met ricotta en spinazie, het is erg lekker. Ik heb als toetje panna cotta gemaakt, ook heel lekker. Ik ben alleen vergeten dat in gelatine vlees zit en dat eet Lisa niet, maja dan heb ik er voor morgen nog een.

Zondagmorgen gaan we naar de wasserette met zn drieen want Lisa en Hagata gaan vanmiddag alweer weg, naar Victoria Falls. Ze moeten natuurlijk wel schone kleren hebben dus we gaan alles laten wassen. Na het wassen eten we even een broodje en gaan Lisa en Hagata hun reis naar Victoria Falls beginnen. Ik ga ’s middags met Luc kijken wat we nog allemaal voor activiteiten kunnen doen.




  • 26 Mei 2014 - 21:32

    :

    Ik kom je bijna opzoeken :D:D:D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22256

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: