Stageweek & Braaien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Stageweek & Braaien - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Stageweek & Braaien

Door: Joris Driessen

Blijf op de hoogte en volg Joris

14 April 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria



Het filmpje van de reis samen met Luc:
https://www.youtube.com/watch?v=tWr-nLh7fCM

Zondagmorgen werd ik wakker en besefte ik me dat ik een aantal hele erge leuke dagen heb gehad met Luc. Luc moet nog de hele dag vliegen en ik ga weer verder met het dagelijkse leven in Pretoria. Samen met Lisa en Hagata gaan we onze kleren wassen. We gaan naar de wasserette en gaan ondertussen onze auto wassen en even lunchen. De rest van de dag zijn we thuis geweest en heb ik wat foto’s uitgezocht en het reisverslag getypt van de reis met Luc.

Maandag begint de stage weer. Ik kom aan bij mijn kantoor en wil het openmaken, maar mijn sleutel past niet! Ik heb wel tien keer geprobeerd. Daar stond ik dan samen met een Duitse vrijwilliger voor een gesloten kantoor. Ik heb vorige week een nieuwe sleutel gekregen voor de deur naar het ontbijt, heb ik de verkeerde sleutel ingeruild, domdomdom. Marlies heeft ook een sleutel van het kantoor maar die is nu niet op kantoor. Gelukkig is er iemand die met me mee wilt rijden naar Marlies en kunnen we uiteindelijk toch ons kantoor in.

Verder heb ik deze week heel veel meetings gehad. Een meeting was met alle mensen op kantoor. We bespreken wat de plannen zijn en hoe we het gaan doen, deze meeting is iedere twee weken. Dan had ik een ICT meeting over alle problemen met de server en internet. Ze gaan alle downloadprogramma’s blokkeren omdat heel veel mensen series en films downloaden op het werk en daardoor de snelheid van het hele systeem erg laag is. De derde meeting ging over de evaluatie van het Holiday Program waar ik vorige week mee heb meegeholpen. Ik kan de volgende keer niet meehelpen met het Holiday Program, dus heb er niet zoveel aan.

Woensdag had ik vrij en heb ik het filmpje gemaakt van de reis met Luc. Op dinsdag kreeg ik van Luc heel goed nieuws te horen. Hij komt me twee weken opzoeken. Hij komt van 29 mei tot en met 15 juni naar me toe. We gaan samen naar de Drakensbergen, St. Lucia, tuinroute en naar Kaapstad. Ik heb er heel veel zin in. Over twee weken komt mama samen met Rob en gaan we door Botswana reizen, we gaan naar Okavanga Delta en naar Victoria Falls, daar heb ik ook veel zin in.

Woensdagavond hebben we etentje met alle bewoners van Friends Accomodation. Het is erg gezellig met iedereen samen. We eten snoek met zoete aardappel en salade, typisch Zuid-Afrikaanse maaltijd. Het is erg lekker.

Zaterdag moet ik aan school werken, moet nog een verslag maken over cultuur en over wat ik geleerd heb hier. Saai dus! Als we ‘s middags besluiten om te gaan eten komen we erachter dat we geen brood hebben. We gaan naar de markt bij ons in de straat en komen onderweg Felicia tegen die ook bij Friends woont en ze gaat samen met een vriendin met ons mee. Het weer is lekker en we vermaken ons goed. Daarna heb ik nog even verder gewerkt aan mijn verslag en ‘s avonds komt Felicia nog even langs om te praten.

Zondag hebben we dan eindelijk onze eerste braai (afrikaans voor barbecueën)! We gaan samen met Felicia braaien. Eerst gaan we ’s middags boodschappen doen in het winkelcentrum. We kopen spareribs, steaks en natuurlijk boerewors. Eenmaal thuis halen we een echte traditionele barbecue op bij huis 130. Het duurt even voordat we eindelijk aan ons eten kunnen beginnen, maar het smaakt wel erg lekker onze braai!

  • 15 April 2014 - 16:39

    Carina:

    Hoi Joris!
    Wat maak je weer vanalles mee, lekker genieten dus! Blijf er vooral van genieten want zoals je merkt... De tijd vliegt!
    Liefs Carina

  • 17 April 2014 - 09:48

    Marie-jeanne:

    lieve Joris, mooi deze tijd van je leven. binnenkort komen Luc, Tanja en Rob. jij kunt hun reisleider zijn. in de korte tijd dat je daar zit heb je al het nodige opgestoken van het land, de cultuur, de mensen met hun soms eigenaardige gewoontes.
    Allemaal boeiend!!
    liefs MJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 22258

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: