dag 4; Santa Cruz, Salinos, Carmel en Monterey - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joris Driessen - WaarBenJij.nu dag 4; Santa Cruz, Salinos, Carmel en Monterey - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

dag 4; Santa Cruz, Salinos, Carmel en Monterey

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

23 Juli 2010 | Nederland, Geleen

hallo allemaal,

voor de mensen die nu de eerste mail krijgen van het verslag: welkom! Ik heb al een aantal verslagen geschreven die kunnen jullie ook nog lezen.

gister morgen zijn we vanuit San Francisco naar Santa Cruz gereden. Onderweg hebben we een heel mooi stuk gereden langs de kust, het was alleen een beetje mistig. In Santa Cruz hebben we even gelopen en gekeken naar de haven waar heel veel zeilboten liggen.

Na Santa Cruz zijn we via een binnenweg naar Salinos gegaan. Daar hebben we bij het huis van John Steinbeck gegeten. John Steinbeck was een bekende schrijver en heeft een Nobelprijs en een Pullitserprijs gewonnen. In het restaurant(zie foto met mam en ik) waren allemaal ouwe vrouwen die heel klassiek waren gekleed(zie foto) die ons bedienden. De maaltijden waren ook klassiek, en heel lekker.

Daarna zijn we naar Carmel gereden. In Carmel was zo ongeveer de oudste atractie van Amerika, hier stond een kerkje van 18de eeuw, mission chruch. Hier hebben we even gekeken en zijn we doorgereden naar de kust waar hele mooie huizen stonden.

Daarna zijn we naar de 17 mile drive gereden. We reden naar binnen en alleen maar hele grote huizen met een grote tuin, het waren ook alleen maar grote huizen en hadden bijna allemaal zeezicht. Er waren vier golfbanen en we hebben wat gedronken bij Pebble beach, was een golfhuis. We hebben onderweg ook even gestopt en hebben we heel veel zeehonden gezien. Die lagen iets te ver weg om op de foto te zetten. Wij hebben met de verrekijker ernaar gekeken.

Daarna zijn we naar Monterey gereden en hebben we onze koffers op onze hotel kamer neergezet en hebben zijn we meteen naar het dorpje gegaan naar Fishermans Warf, en hebben we daar een restaurantje uitgekozen en hebben we daar gegeten.

vandaag hebben we een hele tour te gaan: San Simeon, Cambria, San Luis Obispo, Pismo beach, Lompoc, Santa Barbara, Oxnard en misschien nog naar Hearst Castle.

Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor de leuke reacties. Ik lees ze allemaal, en mama en Rob ook!

heel veel groetjes, Rob, Tanja en Joris

• 23 Juli 2010 - 16:40

Marie-jeanne:

wat gaaf he die zeehonden op 'n hoop. Toen ik dit voor de eerste keer zag dacht ik dat ze allemaam ter ziele waren.
    En dan Santa Barbara, daar hadden wij bijna gewoond, hadden jullie vaak op vakantie kunnen komen het is een super plek. Veel liefs jullie bofkonten, geniet met z'n drietjes. MJ

• 24 Juli 2010 - 20:40

Marjan, Marcel En Co:

Wat gaaf allemaal; erg leuk om te lezen. gaan wij ook doen:-)

Tanja, nog een beetje geshopt aldaar, nog een paar nieuwe hardloop nikies.

Mijn rugzak staat ook al klaar, minmale bepakking maar mestreech rokje gaat mee.

Have fun

Marjan