dag: 3 San Francisco - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joris Driessen - WaarBenJij.nu dag: 3 San Francisco - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

dag: 3 San Francisco

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

22 Juli 2010 | Nederland, Geleen

hallo Allemaal,

Gisteren zijn we de laatste dag naar San Francisco gegaan.Rob heeft gistermorgen onze huurauto opgehaald en daarmee zijn we over de Golden Gate Bridge gereden. Het was mistig dus we hebben niet zo'n mooie foto's.

Daarna zijn we doorgereden naar Muirwoods. Dat lag een paar kilometer buiten San Francisco en daar staan redwood bomen. Ik ben alleen met mam het park ingegaan. Rob had last van zijn knie en is bij de auto gebleven. We hebben een boekje gekocht en hebben een route gelopen die twee uur duurde en de vrouw bij de balie zei dat hij een 0,5 km was! we bleken ergens een zijpad te hebben genomen en daar hebben genomen. Het ging verder het bos in en verder en we gingen maar verder weg en toen kwamen we (eindelijk) iemand tegen en die wees ons op de kaart dat we er bijna waren. Maar we hebben we hele mooie foto's gemaakt.

Toen kwamen we na twee uur eindelijk terug bij de auto en zijn we met de auto naar Sausolito gereden. Hier is over de hippie tijdperk begonnen. We hebben daar de auto neergezet en toen hebben we daar een restaurant uitgekozen en zijn we eerst gaan eten. Het eten was echt heel erg lekker. Daarna hebben we nog even langs de haven gelopen en hebben we nog mooie zeilschepen gezien(en een drijvende moskee).

Daarna zijn we naar San Francisco gereden naar de painted Ladies. In 1906 is een heftige aardbeving geweest en toen bleven deze huizen als een van de weinige over.

Vervolgens zijn we naar telegraph hill gereden en daar staat een toren op waar je uitzicht hebt over de stad maar we zijn niet in de toren gegaan omdat het mistig was. en zijn we verder gaan rijden en hebben we wat gegeten.
's avonds zijn we nog even naar een shoppingmall gegaan en hebben we een koelbox voor in de auto gekocht.
Hier in Amerika kennen ze geen FANTA. echt stom. Ik heb zo een zin in fanta maar dat hebben ze hier niet.

vandaag gaan we naar Santa Cruz, Carmel en Monterey, daar horen jullie morgen over.

gr Rob, Tanja en Joris

• 22 Juli 2010 - 15:13

Luc:

Die foto hebben wij ook:D, met de brug

• 22 Juli 2010 - 15:32

Marie-jeanne:

Die drijvende moskee is wel heel apart. Het verhaal van de verdwaling tijdens jullie wandeling laat me sterk denken aan de wandelingen die ik met Tatjana heb gemaakt in die SweiSS, wehadden toen óók geen kompas bij ons.
    liefs en dikke kus van MJ