Dag 16: Route 66, Hooverdam en Las Vegas - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 16: Route 66, Hooverdam en Las Vegas - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 16: Route 66, Hooverdam en Las Vegas

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gistermorgen zijn we vertrokken richting Las Vegas en zijn we als eerste onderweg gestopt bij Williams, in de capitoolgids stond dat het een heel leuk dorp was, maar er was niks te doen. Alles zag er jaren 50 stijl uit, op zijn Amerikaans met grote chevrolets voor de deur en winkels met ouderwetse reclameborden. De huizen hadden allemaal een grote veranda en waren natuurlijk van hout.

Daarna zijn we doorgereden over route 66 en heb ik een paar foto’s gemaakt van het route 66 bord. Onderweg waren hele lange stukken waar niks te zien was, de weg was recht vooruit, je kon kilometers recht naar voren kijken en af en toe zag je een dorpje dat uitzag als Williams.

Na route 66 kwamen we langs de Hooverdam, deze dam hebben ze in 1931 tot 1935 gebouwd en biedt water en elektriciteit aan de staten Nevada, Californie en Colorado. De dam leek niet zo groot als dat ik had gedacht, niet dat hij klein was. Er kwam een nieuwe brug boven de hooverdam omdat de hooverdam een tweebaansweg had en daar stond altijd een file en daarom bouwden ze een nieuwe brug.

Toen reden we door en Las Vegas naderde, overal reclameborden van junkfood, en een temperatuur van maar liefst 45 graden celcius. We kwamen aan bij ons hotel op de strip(paris paris hotel las Vegas) en daar zetten we onze auto en meteen kwam iemand naar ons toe om de bagage uit de auto te tillen en de auto werd in de garage geparkeerd. Mama stond ondertussen al in de rij om in te checken(dat moesten we wel zelf doen) en daar stond een rij van zeker 20 andere mensen. We zitten nu op de achste verdieping en hebben helaas geen uitzicht op de strip. We hebben alles uitgepakt en wat gegeten en toen zijn we door ons eigen hotel gelopen waar alles is: eifeltoren, louvre, arc de triompf, winkelstraten met franse winkels(zoals: wijnwinkel), twee zwembaden en een balzaal. Dit hebben we bekeken en zijn we doorgelopen naar het Bally’s hotel waar hele grote en glimmende kroonluchters hingen.

Daarna zijn we naar buiten gelopen en tegenover ons hotel ligt het bellagio hotel waar een hele grote vijver is en waar een een fontijn(ik weet niet hoe ik het moet vertellen) om de vijftien minuten een show wordt gegeven met muziek en daarbij het water uit de fontijn gaat dansen op de muziek. Heel mooi om te zien(zie filmpje).

Vervolgens zijn we terug gegaan naar onze kamer en zijn we gaan slapen, het was al half twaalf. En nu ben ik het verslag aan het schrijven en gaan we dadelijk beginnen aan de rest van de hotels.

• 06 Augustus 2010 - 12:48

Eunice:

Nice nice and very nice... :D