Dag 15: Wupatki en montezuma en tuzigoot - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 15: Wupatki en montezuma en tuzigoot - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 15: Wupatki en montezuma en tuzigoot

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

04 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

vanmorgen zijn we vertrokken en zijn we door de grand canyon richting wupatki national monument vertrokken. In wupatki zijn oude indianenhuizen die hergebouwd zijn. Heel indrukwekkend om te zien hoe de indianen te werk gaan en alles bouwden. Ze bouwden huizen op bergen zodat ze goed uitzicht hadden en ze de vijanden in de gaten konden houden.

Na wupatki zijn we doorgereden naar Sunset vulcano crater. Ongeveer honderd jaar geleden is deze vulkaan uitgebarsten en zie je goed dat er lava ligt op bergen eromheen.

Daarna zijn we naar het hotel gegaan in Flagstaff en hebben we onze koffers neergezet en zijn we verder gereden in zuidelijke richting naar: Montezuma Lake. Dit is een bron waar iedere dag een half miljoen liter water in stroomt en ALTIJD 25graden celcius is. Iets verderop lag Montezuma Castle, hier zie je een indianenhuis wat in een heel groot gat in de muur is gebouwd, de vijand kan er niet goed bij. op de foto zie je hoe het in het gat is gebouwd.

Als laatste park zijn we naar Tuzigoot national monument gegaan en daar is een indianen huis nagebouwd waar 300 indianen hebben geleefd. Een van de parkbehouders heeft verteld over het ontstaan en hoe ze het hebben herbouwd, dat was interessant.

Daarna zijn we naar Flagstaff gereden, en zijn we in Sedona gestopt en hebben we daar even rondgelopen. Sedona ligt tussen allemaal rode bergen dat is wel grappig. Daarna zijn we via Red Rock Road naar Flagstaff gereden. In Flagstaff hebben we in een heel leuk restaurant gegeten, daar zongen alle bedienden om de beurt en hebben we ondertussen gegeten. Het was echt een leuke sfeer en het was echt Amerikaans!

Nu gaan we slapen en morgen rijden naar Williams, een dorp/stad. dan over route 66 en dan naar Las Vegas!

tot morgen,

ohja: ik heb bij alle nationale parken waar ik ben geweest een steen meegenomen, maar vandaag kregen we een formulier voor stafbare zaken, en als je iets meeneemt uit een park moet 250dollar betalen. Kan iemand me vertellen hoe streng ze zijn bij de douane, kijken ze het HELE koffer na?
alvast bedankt voor een reactie.

• 04 Augustus 2010 - 08:54

Loes:

Ha die Joris,

kijk maar uit met die steen, je hebt gezien hoe klein de cellen daar in de nor zijn, ha,ha.
    Zondag heb ik oma nog bezocht.Heel gezellig,ze zat al in haar nachtkledij en was blij dat ik kwam kletsen. Ze is een scheetje en ze vond het maar niks dat jullie zolang weg zijn. Nou ik heb haar lekker opgemonterd en gezegd dat jonge mensen dit nou éénmaal doen. Vandaag ga ik haar nog eens bezoeken met je verslagen dan fleurt ze helemaal op. Ik doe jullie dan even naar,één keer praat ik als Tanja, dan als Joris en dan als Rob.
    Nou lieverds enjoy your time.

Kus, Loes en haar mannen harem.

• 05 Augustus 2010 - 18:54

Eunice:

Jullie laatste paar dagen zijn in gegaan.. Geniet er maar van voor je het weet zit je in het vliegtuig naar The NETHERLANDS... Goed te horen dat jullie je goed vermaken.. geniet van VEGAS...

PS waarom heb je niet gezegd dat opa mee was? En laat je opa die rondleiding doen?

• 05 Augustus 2010 - 19:21

Sam Giebra:

Ho tanja Jors en Rob

Genet van julle paar laatste dagen Vegas. Probeer net al het utgegeven geld terug te wnnen want dat kon nog wel eens veel kersen en oranje sjaaltjes verkopen worden...

Groetjes van Marjan marcel sam jelle en pleun