dag 14: Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu dag 14: Monument Valley en Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

dag 14: Monument Valley en Grand Canyon

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gisteren zijn we naar Monument Valley gegaan en hadden we niet zo een mooi weer, de wolken hingen laag en er scheen niet zoveel zon. Dat was jammer, maar we hebben toch mooie foto’s gemaakt. Heel mooi hoe al die bergen zijn ontstaan, overal in het park stonden indianen spullen te verkopen. En ik heb een leuke foto gemaakt van een indiaan die op een berg staat, je moest twee dollar betalen maar dat hebben we niet gedaan. De weg in Monument Valley is heel erg slecht, dus we hadden nog een survival tocht.
Daarna zijn we richting de Grand Canyon vertrokken. Eenmaal aangekomen was het heeel druk en hebben we gekeken naar het uitzicht en vooral naar de diepte. Ik zal even uitleggen hoe de grand canyon precies is ontstaan: je begint zes miljoen jaar geleden met een vlak land en er begint water te stromen(colorado River) en er wordt een rivier gevormd doordat het water steeds een beetje zand/steen meeneemt. Dan wordt het dus steeds dieper en wordt de rivier nog breder gemaakt door wind/regen/ijs en door het water wordt hij steeds dieper dus als je zes miljoen jaar verder bent en een rivier van 1500meter diep hebt, heb je dus zo een diepe rivier als op een van mijn foto’s. Snappen jullie het? Ik vertel het anders thuis nog een keer.
Daar zijn we een drie keer gestopt bij verschillende uitkijkpunten en we foto’s gemaakt en ik heb een filmpje gemaakt! Daarna hebben we in Grand Canyon Village wat gegeten met uitzicht en zijn we naar de bus gelopen. Er is in het park een gedeelte waar je in de zomer niet met de auto mag komen, dus rijden daar bussen. Daar hebben we daar nog een paar foto’s gemaakt en gekeken naar het fantastische uitzicht. Na de busreis hebben we de auto gehaald en zijn we naar het dorpje(Tusayan) gereden waar we sliepen.
Ik wou nog graag naar een film over de Grand Canyon. Het was een film van National Geographic en dat was gelukkig niet ver weg(in ons dorpje) dat is wel heel toevallig als je realiseert dat Grand Canyon langer is dan Nederland. Dus om half negen gingen we naar de film!
Het was een hele mooie film waarin je zag hoe de indianen hebben geleefd en vervolgens ontdekkingsreizigers uit Europa de Grand Canyon ontdekten. In de film ging je ook als een vogel door het park.
Daarna hebben we nog gegeten en voordat we in het hotel waren had ik niet meer veel tijd om het verhaal te schrijven. Dus hier is hij.

Nu zitten we in de auto opweg naar de laatste parken: Wupatki National Monument, een indianenpark. Dan naar Montezuma Castle, ook een indianenpark en onderweg ook nog andere dingen, maar dat horen jullie nog! En morgen gaan we naar Fabulous Las Vegas!

Daar ben ik weer(misschien voor sommige mensen: WEER, maar ik hoop het niet): vandaag zijn we richting Wupatki National Monument vertrokken en hebben we