Dag 5: San Simeon, Cambria, S. Barbara e Oxnard - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Dag 5: San Simeon, Cambria, S. Barbara e Oxnard - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Dag 5: San Simeon, Cambria, S. Barbara e Oxnard

Door: joris3ssen

Blijf op de hoogte en volg Joris

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Oxnard

Zo daar ben ik weer, vanuit onze Ford Escape. Vandaag zijn we opgestaan in Monterey en hebben we daar bij een Franse bakker gegeten, die had veel lekkerder brood dan in het hotel in San Franscisco. We hebben even gekeken naar de winkelstraat maar daar was nog niet zoveel te doen, dus zijn we gaan rijden via de kust naar San Simeon. Onderweg hebben we heel mooi uitzicht gehad van de bergen en de Pacific. Helaas was het wel een beetje mistig. Onderweg zijn we nog een dorpje tegekomen: Big Sur, waar sommige mensen zonder stroom leven. Hier was niet veel te zien, en zijn we doorgereden. Toen we in San Simeon aankwamen zagen we een bordje van Hearst Castle. Hearst Castle is een heel mooi en over-de-top kasteel. We zijn gaan informeren maar er waren alleen maar tours die twee uur duren en daar hadden we geen zin in. Dus zijn we doorgereden. In San Simeon zelf was helemaal niks te beleven.

We zijn doorgereden naar Cambria en daar was het nog heel ouderwets. Daar lag nog een klassieke schilderachtige huisjes. In Cambria hebben we gegeten bij het de zee op het terras. Mam en Rob hebben een salade gehad en ik hem voor het eerst een hamburger gehad.

Daarna zijn we over de snelweg die binnendoor ging doorgereden naar San Luis Pismo maar daar was niks. En we hadden geen zin om naar Pismo beach te gaan.

Toen zijn we doorgereden naar Santa Barbara. In Santa Barbara is een pier maar die was niet zo bijzonder. Maar in het boek hadden we gelezen dat er twee hele leuke straten zijn. Dus zijn we daarheen gereden. En hebben we daar rondgelopen, hier waren heel veel jongeren. Dus waren er ook heel veel leuke winkels, er ontbrak helemaal niks. Daarna zijn we wat gaan eten, Rob en ik hadden zin in een steak dus zijn we naar een Steak restaurant gegaan waar we echt een heel lekker stuk vlees hebben gehad. En heb ik nog een Ben&Jerry’s ijs gehad.

Vervolgens hebben we de auto gehaald en zijn we doorgereden naar Oxnard. We slapen in een echt zakenhotel, maar binnen zijn momenteel alleen maar toeristen. Maar nu gaan we slapen.