Lion Park & Pretoria Tour - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Lion Park & Pretoria Tour - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Lion Park & Pretoria Tour

Door: Joris Driessen

Blijf op de hoogte en volg Joris

09 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na het ontbijt lopen we naar Brooklyn Mall, want mijn simkaart deed het nog niet. Na uiteindelijk een uur bij vodacom (in Nederland de Vodafone) te hebben gezeten deed mijn simkaart het en heb ik eindelijk 3G! We zijn daarna met onze auto teruggegaan naar SA Car Hire omdat waarschijnlijk een koppelingsplaat is verbrand. Blijkt dus dat ik de koppeling te vaak induw, wist ik dat?? Dus we hebben nu een automaat. Die verbruikt weliswaar iets meer maar rijdt wel comfortabeler. Met onze nieuwe auto zijn we naar Lion Park gereden. Eerst hebben we geluncht en was het de bedoeling om fooi te geven, maar de mensen achter de bar vonden het zo weinig dat ze tegen elkaar zeiden: “Hier kun je net een zakje snoep voor kopen”. We hebben een Giraffe eten gegeven, op de foto te zien en we hebben een tour gemaakt tussen de leeuwen, cheeta’s, wilde honden, zebra’s en nog een aantal andere dieren. Na de tour mochten we nog even knuffelen met de babyleeuwtjes. Het was een hele leuke ervaring, we hebben de dieren van zo dichtbij kunnen zien en ook aanraken. In Nederlandse dierentuinen zitten de dieren in hokjes en is aanraken niet mogelijk. Daarna zijn we teruggereden en hebben we rustig aan de dag afgesloten.

De tour door Pretoria staat vandaag op het programma. Bobby onze gids gaat ons naar de toeristische plaatsen! We beginnen met een mooi uitzicht over Pretoria, we zien nu pas echt goed dat het een grote stad is. Daarna rijden we door het park Groenkloof en zien we: zebra’s, struisvogels en nog wat andere dieren. Het was niet een groot park, maar de natuur zag er mooi uit. Daarna rijden we naar voortrekkersmonument, dat is een hoog gebouw dat iets buiten de stad staat. Ik heb hier ook een stukje aloevera plant geproefd, het smaakte hartstikke bitter en was erg smerig. S Middags eten we in het centrum van Pretoria. Hier voelde ik me niet al te veilig, misschien komt dit ook omdat iedereen om mij heen ons erop had gewezen dat ze hier heel veel stelen. Gelukkig is er tot nu toe nog niks gebeurd. Daarna gaan we naar Union Buildings, dit is het regeringsgebouw. Het is een groot en machtig gebouw. Voor het gebouw is een beeld van Mandela geplaatst vlak nadat hij is overleden.

Vandaag is Agnes ons komen halen voor wat te gaan drinken in een parkje in Pretoria. Agnes geeft les aan de universiteit en we gaan een keer met haar een dagje mee om te kijken hoe alles hier verloopt op de universiteit. Ook moeten we twee opdrachten maken waarop zij ons beoordeeld. Voor de eerste opdracht moeten we een wetsartikel over de positieve discriminatie gaan beoordelen en voor de andere opdracht moeten we een presentatie geven over een culturele activiteit. S middags zijn we nog even naar de mall gegaan en hebben we rustig aan gedaan.

Mijn adres:

0027 722104161

• 09 Februari 2014 - 18:11

Nadine:

Joris,

Super om te lezen dat je het zo leuk hebt!
    Geniet ervan :)

• 09 Februari 2014 - 21:21

Carien :

Hoi Joris, je eerste dagen zitten erop, morgen begint het echte werk, blijf genieten, heel veel succes, dikke kus