Aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Joris Driessen - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Joris Driessen

Blijf op de hoogte en volg Joris

06 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Paspoort, check! Portemonnee, check! Nu snel gaan slapen, want morgenvroeg is het zover.

In alle vroegte staan we, Luc, Rob, Tanja en ik, op en vertrekken we naar Schiphol. Zonder files komen we ruim op tijd aan en drinken we nog wat. Helaas ontkom je niet aan het afscheid nemen en hebben we een emotioneel momentje. Voor ik dan echt de bocht om draai zwaai ik nog een keer en loop ik verdwaasd en nog niet beseffend wat allemaal gaat gebeuren tussen alle reizigers. Ik ben dan ook linea recta naar gate E20 gelopen en heb daar nog even mijn iPhone voor de laatste keer gecheckt. Helaas heb ik het 'uitzwaaifilmpje' niet gezien....

Om half tien stap ik in het vliegtuig en ga ik rustig op stoel 38A zitten, over 'rustig' dachten de mensen naast mij anders dan ik. Ik zit naast een tweeling van ongeveer 1 jaar oud met uiteraard een hoop gekrijs. Dan maar mijn oordopjes keihard aan en net doen alsof ik niks hoor. Toen mijn paspoort was gecontroleerd en ik mijn bagage heb opgehaald was ik toch wel heel blij dat Lisa en Hagata op mijn stonden te wachten in de aankomsthal. Samen met Lisa en Hagata ga ik stage lopen in Pretoria bij TLF. Bobby heeft ons naar naar Friends Accomodation gebracht. Als eerste valt op dat ze aan de andere kant van de weg rijden, net zoals in Engeland. Toen we waren aangekomen bij Friends Accomodation heb ik een rondleiding gekregen van Lisa en Hagata. Het huisje ziet er relax uit en ook heel gezellig, omdat het al s avonds is heb ik niet alles goed kunnen zien. Daarna ben ik even snel gaan douchen en was ik helemaal kapot van de reis en ben ik gaan slapen zzz…….

De volgende morgen gaat de wekker alweer om acht uur, want het ontbijt sluit alweer om half negen. Met een flinke kom yoghurt begin ik de dag! Ik ga hierna mijn koffer uitpakken en loop samen met Hagata en Lisa naar de mall. Nog geen 10 minuten later komen we aan in Brooklyn Mall. De mall doet eerder Amerikaans aan dan Afrikaans! Grote winkels, bekende merken, ideaal om de dagelijkse boodschappen te doen, dat hebben we dan ook gedaan. s Middags gaan we na de lunch kijken voor een huurauto. We nemen de goedkoopste. Vervolgens tekenen we alle papieren en kom ik achter het stuur te zitten. Heel spannend als je voor de eerste keer in je leven aan de linkerkant van de weg moet rijden, toch eigenlijk makkelijker dan gedacht! Doordat ik een keer in de derde versnelling ben opgetrokken is een koppelingsplaat een beetje gaan stinken, toch nog wennen aan de auto. De auto staat bij ons huisje achter slot en grendel en kan niet worden gestolen. s Avonds hebben we spaghetti gemaakt en heeft een andere Nederlandse jongen, Roderik, met ons meegegeten. Hij doet de internationale lerarenopleiding en geeft les op een meisjesschool waar ze nog uniformen dragen.

Iedereen bedankt voor de reacties en natuurlijk voor het 'uitzwaaifilmpje’ dat ik uiteindelijk toch nog heb ontvangen.

X Joris

  • 07 Februari 2014 - 18:12

    Tanja:

    Nou wat een avontuur! Ik ben trots op je en dikke knuffel XX

  • 08 Februari 2014 - 14:52

    Oma:

    Lieve schat, heel veel plezier! Ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Dikke knuffel, oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joris

Actief sinds 13 Juli 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22246

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 20 Juli 2014

Stage Zuid-Afrika

26 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Canada

17 Juli 2010 - 07 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: